snapchat annonsering

Annonsering på Snapchat

Foreløpig er det ikke mulig å annonsere på Snapchat i Norge. Sammen med GeoFilter og andre gøyale funksjoner testes dette først internt så mot en mindre ekstern målgruppe før funksjonen testes i USA. Til slutt når alt er gjennomtestet lanseres funksjonaliteten globalt og da også i Norge.

Selvfølgelig er dette irriterende for oss nordmenn, men det sikrer i hvert fall at vi får gode produkter og slipper å teste de dårlige funksjonene. Er du nyfiken på annonsering og geofilter? Sjekk videoene nederst på siden.

Mens vi venter på bedre funksjoner for å gjøre markedsføringen på Snapchat enklere er det nok av ting du kan gjøre for din bedrift på Snapchat nå:

Opprett en Snapchatkonto for bedriften din.

Velg et brukernavn som er relevant for din bedrift, for eksempel merkevarens eller firmaets navn. Lag deg en konto snarest mulig. Du vil ikke havne i den situasjonen at noen allerede har tatt det navnet du ønsker. Still inn kontoen din til «åpen for alle», da slipper du å godkjenne hver eneste person som ønsker å følge bedriften din på Snapchat. Sett også innstillingene dine på at alle kan se «My story». «My story» er en funksjonalitet i Snapchat hvor du kan samle dine snaps som varer i 24 timer og kan nå ses av alle dine følgere.

Hvem bruker snapchat?
Den jevne snapchatbrukerne er mellom 13 og 23 år, men antallet eldre som bruker appen stiger stadig, litt som Facebook. Og i likhet med Facebook ser vi at det er tendenser til at de yngste finner nye plattformer å bruke selv om de fleste er aktive på Snapchat. Snapchat er en god plattform å bruke hvis man har en ung målgruppe. Men appen kan definitivt bli aktuell for en eldre målgruppe om kort tid.

Hvorfor bruke snapchat?
Med Snapchat har man brukerens fulle oppmerksomhet i opptil 10 sekunder. Andre medier kan fort bli gjort om til et sekundærmedie. Man sitter for eksempel ofte på Facebook samtidig som man ser på TV, og konsentrerer seg derfor ikke like mye om den informasjonen man blir eksponert for. Snapchat gir avsenderen en gylden mulighet til å gi kort og konsis informasjon som mottakeren gir full oppmerksomhet. Det er viktig at du bruker det hyppig og terskelen for en god snap er ikke høy. Hvis du sender en mottaker 100 snaps, vil de åpne 99 av 100 snaps. Dette gir en unik mulighet for å fange mottakerens oppmerksomhet og for å få ut budskapet.

Kontakt oss gjerne for mer informasjon om Snapchat.

SE On-Demand GeoFilter